Onze HRM-specialisten:

Gerda Groen

Siep Schoonhoven

Anna van Veen

Pieter Jansma

Specialisme: facilitair management, verandermanagment, ICT

Ga naar het overzicht van al onze specialisten

Onze klanten:

  • Deventer Ziekenhuis
  • Isala - Diaconessenhuis Meppel
  • Friesland College
  • Hogeschool Arnhem Nijmegen

Met management op tijdelijke basis van DPML Adviesgroep haalt u ambitieuze professionals binnen de poort die ‘out of the box’ durven denken. De betrokkenheid van onze interim-managers is oprecht met altijd het klantresultaat als uitgangspunt. No-nonsense en met hart voor uw zaak.

Onze managers hebben hun ervaringen opgedaan in uiteenlopende disciplines binnen verschillende type organisaties. Ze beschikken over de juiste kennis en kunde om een aangepaste strategie te ontwikkelen en ten uitvoer te brengen. Door uw organisatie te blijven prikkelen, borgen zij de strategie en kwaliteit.

Doortastend en deskundig

Taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden worden duidelijk vastgelegd in een interim-managementovereenkomst met duidelijke (smart) verbeterdoelen en concrete afspraken over het moment waarop de opdracht gerealiseerd dient te zijn.

Doortastendheid en deskundigheid zijn belangrijke succesfactoren voor een geslaagde interim-periode. DPML Adviesgroep gaat doelbewust verder. Met gevoel voor de ontwikkelingen van de organisatie zetten onze interim-managers degelijke rendementsverbeteringen in gang.

Tijdelijke vervanging

  • Doorvoeren van veranderingen
  • Profiel, assessment en coaching van de beoogde opvolger
  • Waarneming van managementtaken
  • Signaleren van ontwikkelkansen en groeimogelijkheden

Duidelijke overdracht

Een goede interim-manager borgt een duidelijke overdracht. Interim-management stopt volgens ons niet bij het waarnemen van managementtaken. We leggen een stevige basis voor de verdere ontwikkeling en groei van uw organisatie. Een duidelijke profielschets, begeleiding van de werving, assessment en coaching van de opvolger zorgen ervoor dat hij of zij snel en tastbare resultaten boekt.

Aanvullende deskundigheid bij grote veranderingen

Verandermanagement

Een nieuwe visie, een aangepaste of andere strategie of dienstverlening stuit vaak op weerstand. Het betrekken van de medewerkers bij deze veranderingen is daarom van groot belang. Een transparante koers en een inspirerend leiderschap zijn van belang bij het slagen van de verandering in de bedrijfsvoering. Onze interim-managers zorgen voor de juiste kaders, stimuleren het eigen initiatief van de medewerkers, maken afspraken over haalbare doelstellingen en bewaken de voortgang. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met het zittende management.

Ketengericht werken

Veranderingen binnen de keten vragen soms om expertise die niet of nog niet in de organisatie aanwezig is. Een interim-manager van DPML Adviesgroep helpt u op weg met een gedegen plan.

In samenspraak met de opdrachtgever besluit de interim-manager welke samenwerkingen worden ingezet, welke verbeteringen in de interne organisatie worden doorgevoerd, welke ketenpartners worden benaderd en welke methoden worden gehanteerd. De keuzes worden vastgelegd in een tactisch projectplan. Daarin staan duidelijke en meetbare communicatie- en organisatiedoelstellingen.

Veel aandacht gaat tijdens de interim-periode uit naar het afstemmen van de bedrijfsprocessen. Ook het begeleiden van de medewerkers speelt een belangrijke rol. Beschikken de medewerkers over de juiste competenties? Is een opleiding, training of coaching nodig? De best mogelijke teamprestatie en een optimaal rendement staan daarbij centraal. De interim-manager begeleidt, motiveert, controleert en zorgt voor een zorgvuldige rapportage van de voorgang aan de directie.

DPML Adviesgroep beschikt over een pool van ervaren professionals op het gebied van:

  • Algemeen management
  • Logistiek management
  • Inkoopmanagement
  • Proces- en projectmanagement
  • Kwaliteitsmanagement
  • Communicatiemanagement
  • Marketing management
  • Facilitair management
  • Supply Chain Management